logo

Zobraziť

Je povinnou súčasťou kúpy bytu aj kúpa parkovacieho státia?

Nie, kúpa parkovacieho státia nie je povinná. Rozhodnutie je na vás, no odporúčame kúpu parkovacieho státia pre vlastnú potrebu alebo ako investíciu do budúcnosti. Byt s parkovacím miestom v centre mesta rýchlejšie rastie na hodnote a má konkurenčnú výhodu na realitnom trhu.

Aké iné typy vykurovania sa v bytoch nachádzajú?

Obytné miestnosti sú vybavené podlahovým kúrením. V kúpeľni sa nachádza aj elektrický radiátor, ktorý slúži na vykurovanie a prakticky poslúži na vešanie a sušenie. Alternatívou vykurovania a chladenia môže byť aj klimatizácia, ktorá poskytuje komfort počas celého roka. Predpríprava na klimatizáciu je súčasťou každého štandardu bytu ZICHER.

Bude pozemok BD ZICHER ohraničený plotom?

Iba počas výstavby. Stavebné oplotenie slúži na zabezpečenie bezpečnosti pracovníkov a verejnosti tým, že obmedzuje prístup na stavenisko a chráni okolie pred potenciálnymi rizikami.

Bude na parkovisku závora/rampa?

Nie, takéto uzavretie parkoviska bytového domu nie je, príslušnými úradmi, povolené. Každé parkovacie miesto je však označené číslom a je súkromným majetkom vlastníka.

Aké sú nastavenia pre nabíjanie e-bicyklov a elektromobilov?

Nabíjanie e-bicyklov a elektromobilov je možné, ak vlastníte vnútorné garážové státie alebo garáž. Každé vnútorné garážové státie a garáž sú vybavené elektrickou zásuvkou 240V s vlastným podružným meraním priradeným k bytu. Taktiež každé skladové priestory na podlaží bytu majú elektrickú zásuvku 240V napojenú na bytový rozvádzač. Elektromobilite venujeme pozornosť už v samotnej príprave projektu. Aj keď nabíjanie môže trvať dlhšie ako pri zásuvkách s vyšším výkonom, navýšenie menovitého výkonu pre bytové domy, vrátane rezidencie ZICHER, nie je možné z technických dôvodov. Maximálna kapacita existujúcej trafostanice a infraštruktúry v mestskej časti Jahodníky, spravovaná spoločnosťou SSD, je už využitá na maximum.

Je možné zakúpiť viacero parkovacích státí?

Každému bytu je pridelené minimálne jedno parkovacie státie (pri väčších bytoch dve parkovacie státia) a to buď vonkajšie parkovacie státie, vnútorné garážové stojisko alebo samostatná garáž. Po kolaudácii bude možné, v súlade s poradovníkom, zakúpiť ďalšie parkovacie miesto podľa dostupných možností. V prípade vášho záujmu o ďalšie parkovacie státie vás radi zaradíme do poradovníka a budeme vás kontaktovať po ukončení kolaudačného procesu.

Čo znamená, ak je byt označený ako zazmluvnený?

Byt označený ako zazmluvnený je už predmetom zmluvného vzťahu medzi developerom a budúcim kupujúcim, a preto nie je dostupný na kúpu. Na byty so statusom zazmluvnený neodporúčame posielať ďalšie dopyty.

 

Čo znamená, ak je byt označený ako voľný?

Byt označený ako voľný je dostupný a môžete naň zaslať svoj dopyt. K bytu môže byť vytvorený poradovník záujemcov, ktorí ešte nevyjadrili jednoznačné stanovisko k rezervácii alebo kúpe. Informácie o vašom poradí vám poskytneme po zaslaní dopytu cez našu webovú stránku alebo na e-mail bytyzicher@iprom.sk.

Čo znamená, že byt je označený ako rezervovaný?

Čo znamená, že byt je označený ako rezervovaný?

Byt označený ako „rezervovaný“ znamená, že prebieha proces uzatvárania zmluvy s budúcim kupujúcim. Ak by sa zmluva neuzavrela, záujemcovia z poradovníka môžu získať šancu na kúpu. Preto odporúčame posielať dopyty na byty s týmto statusom cez našu webovú stránku alebo na e-mail bytyzicher@iprom.sk.

Je možné urobiť klientske stretnutie online?

Preferujeme osobné stretnutia, pretože výber nového bytu zahŕňa emocionálny aj praktický pohľad. V našom showroome v dokončenom byte projektu JAVORKA môžete vidieť, dotknúť sa a diskutovať o materiáloch a ich použití priamo s developerom. Naživo si môžete pozrieť spoločné priestory, prejsť sa vizualizovaným bytom v 3D okuliaroch, nakonfigurovať preferované štandardy a prezrieť si reálne vzorky. Tento prístup podľa našich skúseností pomáha klientom overiť farby a kombinácie materiálov pre ich nové bývanie.

Aký máte postoj k zmene sdk priečky za tehlovú priečku?

V zmysle projektovej dokumentácie táto zmena nie je povolená.

Je možné prepojiť susedné byty?

Áno, prepojenie susedných bytov je možné. Modulárne byty sú charakteristickým znakom našich projektov. Premyslené technické riešenia, variabilita priestoru a možnosť klientskych úprav sú vlastnosti, ktoré definujú rezidenciu ZICHER.

Kto je vlastnikom technického vybavenia vymenníkovej stanice na vykurovanie a ohrev TUV umiestnených v spoločných priestoroch?

Vlastníkom technického vybavenia výmenníkovej stanice na vykurovanie a ohrev teplej vody je spoločnosť Martinská teplárenská a.s.

Čo zahŕňa príprava smart infraštruktúry v projekte ZICHER? 

V každom byte je pripravená štruktúrovaná dátová kabeláž s dátovými zásuvkami. Optické vlákno bude v rámci bytu dovedené na jedno miesto, kde sa bude nachádzať centrálny – prípojný bod pre zariadenia ako napr. router, switch, a pod. Výber jednotlivých softvérov a koncových zariadení je, samozrejme, na individuálnom výbere klienta.

Sprevádzajú prevádzku garážovej brány zvuky, ktoré pôsobia rušivo?

Prevádzka garážovej brány nie je sprevádzaná žiadnym zvukovým signálom. Garážová brána je zložená z pozdĺžne členených sekcií, ktoré pri otvorení brány plynule zachádzajú po vodiacich koľajniciach pod strop. Ich prevedenie musí spĺňať platné vyhlášky a normy ustanovujúce podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií aj s ohľadom na životné prostredie.

Aký vplyv má hrúbka podlahy na intenzitu podlahového vykurovania?

Hrúbka laminátovej podlahy, ani podlahy z iného materiálu nemá výrazný vplyv na intenzitu vykurovania podlahovým kúrením. Do samotného zmluvného štandardu, z ktorého si naši klienti môžu vyberať, sme zaradili rôzne hrúbky laminátovej podlahy, a to 8 a 10mm.

V akých priestoroch prebiehajú klientske stretnutia?

Klientske stretnutia prebiehajú v našom showroome, ktorý sa nachádza v dokončenom a kompletne zariadenom byte projektu JAVORKA. Tu môžete vidieť, dotknúť sa a diskutovať o materiáloch a ich použití priamo s developerom. V showroome sú vystavené vzorky štandardov, ktoré sú použité aj v tomto byte. K dispozícii máme aj 3D virtuálnu realitu, ktorá vám umožní prejsť sa po zvizualizovanom byte a interaktívne konfigurovať farebnosť a štruktúru štandardov bytu.

Kedy je možné zrealizovať prvé stretnutie so zmluvným hypotekárnym špecialistom?

Po vyplnení a odoslaní Scoring listu vás do 7 dní kontaktuje náš hypotekárny špecialista, s ktorým si následne dohodnete termín stretnutia.

Zahŕňa hypotekárne financovanie aj cenu parkovacieho státia?

Áno, do celkovej kúpnej ceny bytu v Zmluve o budúcej kupnej zmluve započítavame aj cenu za parkovacie státie.

Zastrešujete aj poradenstvo v oblasti hypotekárneho financovania?

Áno, s hypotékou vám pomôžeme. Ponúkame možnosť dohodnúť si stretnutie s naším zmluvným hypotekárnym poradcom, ktorý vám poskytne kompletné poradenstvo a oboznámi vás s vašimi možnosťami financovania. Tieto stretnutia prebiehajú v našom showroome.

Kto je oficiálnym predajcom projektu ZICHER?

Výhradným predajcom projektu je samotný developer, resp. členovia jeho tímu. Priama komunikácia so záujemcami a kupujúcimi je pre nás dôležitá, pre princíp napredovania priam kľúčová. Nie je to pre nás len o predaji, ale aj klientskom servise pri témach ako konfigurácia štandardov, či realizovateľnosť klienskych požiadaviek. Vďaka tomu získavame reálny pohľad na potreby bývania, ktoré vieme zapracovať tak do prebiehajúcej ako aj plánovanej výstavby v budúcnosti.

Kto bude v projekte byty ZICHER zodpovedný za realizáciu exteriérových žalúzií?

Montáž exteriérových žalúzií si môžete realizovať individuálne po odovzdaní bytu alebo prostredníctvom nás. V prípade záujmu Vám zašleme predbežnú cenovú kalkuláciu a byt Vám bude odovzdaný už aj s koncovým zariadením. Pokiaľ si však potrebujete odsledovať „správanie slnka” a rozhodnete sa pre exteriérové žalúzie až po odovzdaní bytu, poskytneme Vám kontakt na nášho dodávateľa.To isté platí aj pre prípravu klimatizačných rozvodov, montáž vonkajšieho splitu a vnútornej jednotky.

Je možné kúpiť byt vo vyhotovení - holobyt?

Všetky byty budú dokončené v materiálovom vyhovotení. Chceme predísť hrubým stavebným procesom, ktoré by mohli znehodnotiť finálne povrchy v spoločných priestoroch a zariadeniach (chodby, výťahy).

Je zmena štandardu bytu možná?

Zmena štandardu bytu je možná pri samotnom výbere štandardov. V takomto prípade nám náš partner pripraví prehľad všetkých zmien a stanovíme cenový dopad. Pre informáciu o našom zmluvnom štandarde navštívte náš web: https://www.bytyzicher.sk.

Je možné nahliadnuť do projektovej dokumentácie?

Samozrejme. Projektová dokumentácia k dopytovanému bytu alebo bytom vám bude poskytnutá už na 1. konzultačnom stretnutí v našom klientskom showroome. Predmetnú dokumentáciu, vo forme technických kariet k bytu, si odnášate so sebou v tlačenej podobe. Predmetnú dokumentáciu Vám vieme poskytnúť aj v digitálnom formáte .dwg.

Sú definované štandardy, v rámci ktorých je možné zmeniť vzhľad balkónu?

V zmysle zachovania vonkajšej časti stavby a pôvodnej architektúry bytového domu, nie sú povolené žiadne zásahy do fasády, ako napr. montáž markíz, klimatizačných jednotiek mimo určenej polohy, stavebných konštrukcií alebo presklení. Presklenie alebo prestrešenie podlieha schváleniu priamo investorom, resp. požadované presklenie/prestrešenie navrhne priamo zodpovedný architekt.

Aká je energetická trieda bytového domu? 

V zmysle projektového energetického hodnotenia je energetická trieda bytového domu A0. Projekt ZICHER spĺňa kritériá a požiadavky vyhlášky 364/2012 Z.z. pre novostavby a môžeme ho tak zaradiť medzi bytové domy s vysokou energetickou hospodárnosťou.

Kto sa môže zúčastniť obhliadky bytu?

Kto sa môže zúčastniť obhliadky dokončeného bytu?

Prvá obhliadka je určená pre budúceho kupujúceho a zástupcov investora. Počas tejto obhliadky budú prítomní manažér výstavby a špecialista pre obchod a klientský servis. Druhá obhliadka je určená pre budúceho kupujúceho, zástupcov investora a osobu prizvanú kupujúcim za účelom zamerania nábytku.

Kedy sa budem môcť nasťahovať?

Kľúče od vášho nového bytu dostanete po kumulatívnom splnení týchto podmienok:
– projekt bude právoplatne skolaudovaný,
– na účte developera bude pripísaná suma v zmysle zmluvy,
– protokolárne prevezmete byt so stavmi meračov.
Netreba však zabudnúť na súbežné procesy, a to napríklad:
– registrácia vlastníka u správcu bytového domu,
– prepisy meračov na SSE.

Aká je výška poplatku za hypotekárny servis?

Hypotekárny servis poskytujeme našim klientom bezplatne a patrí medzi štandardné služby v rámci projektu ZICHER. V prípade záujmu Vám dohodneme stretnutie s naším hypotekárnym poradcom a pripravíme Vám alternatívy nového bývania.

Aké ďalšie výdavky vznikajú v súvislosti s kúpou bytu?

Medzi štandardné poplatky patria tzv. správne poplatky, resp. platby súvisiace s konaním pred Okresným úradom Martin, katastrálnym odborom alebo náklady súvisiace so zriadením záložného práva klienta, jeho zápis do katastra nehnuteľností a prípadný poplatok za pripojenie elektrickej energie k bytu. Tieto poplatky hradí vždy klient.

Aký je model financovania pri kúpe bytu?

Na zazmluvnenie Vám stačí uhradiť 20% z budúcej kúpnej sumy. Zvyšok doplatíte až po právoplatnej kolaudácii. V prípade financovania cez hypotekárny úver platí vo všeobecnosti pravidlo, podľa ktorého banky poskytujú úver vo výške 80% z hodnoty nehnuteľností. Vyžadujú teda vlastné zdroje v hodnote 20% z budúcej kúpnej sumy.

O akú sumu sa môže maximálne navýšiť cena bytu?

Cena, s ktorou bol klient oboznámený na konzultačnom stretnutí a ktorá je uvedená v zmluvách, je pre nás záväzná a nemenná. V našich zmluvách nepoužívame inflačné doložky a ani iné klauzuly navyšovania cien. Navýšenie ceny bytu môže nastať len v prípade, ak klient požiada o klientske zmeny. Klientske zmeny sú však vždy vopred odkomunikované a schválené všetkými zmluvnými stranami a je k nim spracovaná príslušná dokumentácia vrátane cenového dopadu.

Je možné vykonať fyzickú obhliadku bytu ešte pred zaplatením kúpnej ceny?

Áno. Ešte pred samotným odovzdaním bytu budete mať možnosť absolvovať 2 obhliadky s protokolárnym zápisom. Prvú obhliadku absolvujete ešte pred úplným ukončením stavebných prác v byte a druhú až po ich ukončení. Obhliadky majú nielen kontrolný charakter, ale môžete ho využiť aj na zameranie priestoru pre nový nábytok.

Ako dlho potrvá výstavba? 

Výstavba projektu ZICHER začne v 2. kvartáli 2024 a bude stavebne ukončená v 4. kvartáli 2025. Po ukončení stavebných prác budú v 1. kvartáli 2026 zahájené úradné procesy spojené s kolaudáciami a zápisom do katastra nehnuteľností.

Koľko budov tvorí projekt ZICHER?

Projekt ZICHER pozostáva z jedného stavebného objektu.

Dispozičný cenník

Personalizujte si bývanie. Pohodlne ako nákup online.

Vyberte si byt a zvoľte si variant dispozície. Presne tak, ako si vyberáte oblečenie v lifestylovom eshope. Nadčasová koncepcia výberu, ktorá reaguje na skutočné nároky užívateľa bytu.

arrow-topright

Skupina IPROM

Tri etablované značky,
jedna spoločná vízia

Naším poslaním je vytvárať hodnoty s perspektívou. Veríme, že aj v regiónoch sa dajú realizovať ambiciózne projekty. Špecializujeme sa na investičný a stavebný manažment, strategický marketing a predaj.

O developerovi
arrow-topright